Nyt lead overblik i Optiilo

Hos Optiilo arbejder vi løbende på at gøre det lettere for rådgivere at få en effektiv hverdag.

Vi introducerer derfor pipeline view!

At arbejde med leads

Hvis du arbejder korrekt med dine leads, vil det føre til mindre stress og øget arbejdsglæde.

Hos Optiilo mener vi at overblik er vejen til mindre stress. Systemet er bygget op om at skabe et godt og hurtigt overblik over den enkelte boligejer.

Derudover er der et overblik over, hvilke kunder du bør arbejde på. Vi vil i dette blogindlæg forsøge at guide dig til hvordan, vi mener, man bedst arbejder med leads i vores CRM-værktøj.

Metoden vil gøre dig mere effektiv, give dig mere overskud og sikre at du opleves som værende proaktiv overfor dine kunder.

Overordnet om lead-status

Et lead kan have 3 forskellige statusser i systemet.

TO DO - Leads du skal arbejde på i dag
UDSKUDT - Leads du skal arbejde på en senere dag
AFSLUTTET - Leads du ikke skal følge op på igen*
*leadet kan af sig selv, blive sat til to do senere, og det forsvinder ikke. Du kan altid søge kunden op igen.

Sådan bør du arbejde

Hvis et lead har status To do, skal du gøre noget ved det i dag.

Hvis du ikke vil gøre noget ved kunden i dag, eller hvis du er færdig med kunden, skal du vælge én af følgende muligheder:

  1. Jeg vil gøre noget ved kunden senere
  2. Jeg vil ikke gøre noget, medmindre kunden selv rækker ud

Hvis svaret er 1 (gør noget senere), så udskyder du leadet til den dag (og laver evt. en kalender event i din kalender).

Er svaret 2, trykker du afslut.

God disciplin med To do er afgørende

”To do er forbeholdt noget, du skal gøre i dag, og INTET andet”

At holde den gode disciplin med dette er altafgørende.

Du bør kun have noget i din To do, som du rent faktisk skal arbejde på i dag.

Har du fx talt med kunden om, at du skal udarbejde et låneforslag til ham, men ikke har fået det gjort endnu, så skriv det i kommentaren, og lad den stå som To do, indtil du har gjort det.

Når du så har udført det, så udskyd eller afslut leadet. Medmindre du selvfølgelig har tænkt dig aktivt at følge op senere i dag.

Når du har udført opgaven, skal du enten sætte til afslut eller udskyd.

Du bør ALDRIG have leads til To do, som du ikke mangler at gøre noget på.

Hvad hvis du afventer at kunden vender tilbage?

”Jamen jeg afventer lige at kunden ringer tilbage senere, så vil ikke afslutte eller udskyde”.

Dette er en farlig indstilling. Du mister nemlig overblikket.

Hvis du ikke har tænkt dig at rykke for et svar i dag, hvorfor så lade kunden stå som To do?

Hvis du har tænkt dig at rykke for et svar, hvis kunden ikke har vendt tilbage i morgen, så udskyd den til i overmorgen.

Hvis du ikke har tænkt dig at rykke kunden for et svar, så afslut leadet.

To do bør KUN være forbeholdt de leads som du skal arbejde på. Punktum.

Sådan bliver et lead sat til To do i Optiilo

To do, altså de leads du skal arbejde på i dag, kan automatisk blive sat af systemet. Du kan også altid selv sætte et lead til denne status.

Når du selv opretter en kunde, bliver den automatisk sat til To do. På den måde glemmer du den ikke, hvis du pludselig skulle blive forstyrret af noget andet, fx et telefonkald.

Hvis kunden med fordel kan omlægge (og den er i en kundegruppe, hvor I har defineret at denne event skal give rådgiveren besked), vil systemet automatisk sætte kunden til To do.

Hvis kunden selv ændrer sin kundegruppe, eller hvis vedkommende sender jer en besked, uploader en fil eller lignende, vil den også sætte den til To do. Hvis kunden er sendt videre til en partner, som ændrer status på henvisningen, så vil i den også blive sat til To do.

Kort sagt, alle events der står i To do, bør I se nærmere på og aktivt lave en handling.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *

Fill out this field
Fill out this field
Indtast venligst en gyldig e-mailadresse.

Menu
Forbliv opdateret på OptiiloVær den første der får besked, når vi kommer med nye funktioner og nyheder.